Ekonomi

33. Züchex Ev ve Mutfak Eşyaları Fuarı Başladı

Züccaciye Sanayicileri Derneği’nin (ZÜCDER) desteğiyle düzenlenen 33. Züchex Ev ve Mutfak Eşyaları Fuarı, Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde başladı.

Sektörün dünyanın 3’üncü, Avrupa’nın ise 2’nci büyük fuarı olan etkinlikte, 150’den fazla ülkeden 1200 marka ve 45 bin kişi bir araya gelecek.

100 bin metrekare kapalı alana sahip Züchex’te 14 salonun tamamı dolarken, fuarın bahçesinde açılacak stantların da tamamı tükendi.

Açılış törenine İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Züccaciye Meclisi Başkanı Murat Kolbaşı katıldı. fuarın.

ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, açılış töreninde yaptığı konuşmada, 2022 yılında toplam 6,12 milyar dolar ihracata karşılık 1,47 milyar dolar ithalat gerçekleştiren sektörün 4,65 milyar dolar dış ticaret fazlası verdiğini belirtti.

Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağladıklarını belirten Öksüz, bu yıl hedeflerinin 7 milyar dolarlık ihracat olduğunu belirterek, şöyle konuştu:

“Yaşadığımız felaketler sonucunda ihracatımızda düşüş yaşansa da ihracatımızda geçen yılın üzerinde bir performans gösteriyoruz. Züchex ile en az 2 milyar dolarlık iş hacmi bekliyoruz. Züccaciye ve Mutfak eşyası branşında Türk üretici, ürün kalitesi ve hizmet açısından iyi bir noktaya ulaştı. Bugün ”’Made in Turkey’ birçok pazarda tercih edilen bir marka haline geldi. Amacımız Türkiye’yi dünyada cam ev eşyası ihracatı yapan ilk 5 ülkeden biri haline getirmektir.”

“Türkiye ABD’nin 14’üncü tedarikçisi”

ABD pazarından daha fazla hisse alınmasına dikkat çeken Öksüz, dünya cam ev eşyası ithalatının yüzde 28’inin yer aldığı Amerika pazarında Türkiye’nin payının yüzde 1’in altında olmasının ABD’yi hedef pazar haline getirdiğini söyledi.

Öksüz ayrıca Kanada, Hong Kong ve Japonya gibi dünyanın en büyük ithalatçılarının ihracat payının yüzde 1’in altında olmasının bu ülkelere ihracatta ağırlık verilmesi gerektiğinin göstergesi olduğunu vurguladı ve şöyle devam etti:

“Dünya ithalatçıları listesinde ilk sırada yer alan ABD, Türkiye’nin ihracat pazarları arasında ortalama mesafenin en uzak olduğu ülkelerden biri. 160 milyon dolardan kademeli olarak artan ihracat, 2021 yılında 298 milyon dolar ile en yüksek değere ulaştı. 2018-2022 yılları arasında yıllık ortalama “Ortalama değişim oranı yüzde 16 iken, 2021-2022 ortasında fiyat yüzde 4 oranında düştü ve ihracatımız 286,3 milyon dolara geriledi. Türkiye, ABD’nin Avrupa’daki rakipleri arasında İtalya, Almanya ve Fransa’nın ardından 14’üncü tedarikçisi konumundadır.”

“Dış ticaret fazlası hedefi yaklaşık 5 milyar dolar”

Geçtiğimiz yıl 226 ülkeye yapılan 6,12 milyar dolarlık ihracatın yüzde 8,25’inin 505,6 milyon doları İngiltere’ye yapıldığını belirten Mesut Öksüz, Almanya, İtalya, Fransa ve İsrail’in önemli ihracat ülkeleri olduğunu ifade etti. 139 ülkeden Türkiye’ye ihracat yapıldı. 1,4 milyar dolarlık ithalatta yüzde 49,63 pay ve 731,4 milyon dolarla Çin’in ilk sırada yer aldığını kaydetti.

Öksüz, “Almanya, Malezya, Romanya ve İtalya önemli oranda ithalat yaptığımız ülkeler arasında yer alıyor. TÜİK verilerine göre 2023 Ocak-Haziran döneminde 1,74 milyar dolar dış ticaret fazlası verdi. Dış ticaret fazlası ise 1,74 milyar dolar oldu. Yıl sonuna kadar yaklaşık 5 milyar dolar olması hedefleniyor.” dedi.

Mesut Öksüz, fuarın amaçlarına katkı sağlayacağını belirterek, “Yine dünyanın en büyük ihracatçısı olan Çin, hedef pazarlarımızdan biri. Bu pazarı kaliteli ürünlerimizle büyütmeyi hedefliyoruz. İlk kez bu fuara katılıyoruz. Yıl içerisinde Çin’de sektörümüze yönelik düzenlenen fuarda Türkiye adına ayrı bir alanda yer aldık.” “Bu satın almamız sektörümüzün bu pazardaki çabalarını gösteriyor.” görüşlerini dile getirdi.

Fuar 17 Eylül Pazar gününe kadar devam edecek.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu