Ekonomi

Yerli hırdavat e-ticaret platformu yerel pazarın 2022 özetini açıkladı

Jeopolitik pozisyonu sayesinde farklı coğrafyalara mal tedariği yapan Türkiye, küresel pazarda avantaj elde etti. İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nin (İDDMİB) 2022 Ekim Değerlendirmesi Raporu’na göre Türkiye, hırdavat dalının 2022’nin Ekim ayındaki ihracatında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla aylık bazda yüzde 0,82’lik bir artıs¸ kaydetti. Bu periyotta Türkiye’nin en çok ihracat yaptığı ülkelerin başında ise Almanya yer aldı.

Hırdavat sektörünün online pazaryeri platformu HirdavatBulurum.com’un Kurucu Ortağı Eshabil Kulaklı, kesimin Türkiye’nin toplam ihracatına olan katkısının da giderek arttığını ifade ederek, konuya ilişkin şu ifadelere yer verdi:

“İDDMİB’in açıkladığı sayılar, hırdavat bölümünün yereldeki oyuncularının globaldeki dinamikleri âlâ tahlil ederek bunu avantaja çevirebildiğinin bir ispatı. Bunun yanı sıra pandemi sonrası değişen tüketici alışkanlıklarını, e-ticaretin yükselişini, bölümün global çapta gelişim ve değişim gösteren alışkanlıklarına ahenk sağladığının bir göstergesi. Gelecek devirde de yerli şirketlerin bu kapsamda iş ağını daha da genişleterek hizmetlerini kıtalararası bir boyuta taşıyacağını ve ülkemizin başka birçok kesimde olduğu üzere hırdavat bölümünde de ihracat sayılarında rekor düzeye ulaştıracağını düşünüyoruz.”

HIRDAVAT BÖLÜMÜNÜN YERLİ ŞİRKETLERİ JEOPOLİTİK POZİSYONU AVANTAJA ÇEVİRİYOR

Pandemi sonrası yaşanan gelişmelerle birlikte hırdavat dalında yeni pazar ve ticaret yollarının oluşmasının birçok ülkenin ithalatta taraf değiştirmesine yol açtığını belirten HirdavatBulurum.com’un E-ticaret Direktörü Onur Kurt ise Türkiye’nin bu süreçte kilit bir rol üstlendiğini söz etti. Altyapı yatırımları ve coğrafik pozisyonunun gücüyle Türkiye’nin, başta Avrupa olmak üzere dünyanın üretim üssüne dönüşeceğini belirten Onur Kurt, “Jeopolitik konumunun yanı sıra ekonomik gelişmelerden teknolojik eğilimlere, maliyet avantajlarından iş gücüne erişim konusunda avantajlı olan Türkiye, uluslararası şirketler için adeta bir cazibe merkezi haline geldi. Çünkü dünya çapında yaşanan politik ve ekonomik gelişmeler maliyet duyarlı endüstrilerin Türkiye’ye yönelmesini sağladı. Giderek daha rekabetçi olan global imalat arenasında büyümeyi sağlamak ve sürdürülebilir kılmak uzun vadeli yapısal eğilimler ve stratejik pozisyonlandırma ile mümkün. Ülkemizin potansiyelini ve coğrafik pozisyon avantajını gerçek kıymetlendirerek hırdavat kesiminde de diğer ülkeler ortasında köprü olmaya devam edeceğini düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

YERLİ ŞİRKETLERE E-TİCARET İÇİN ONLİNE PAZARYERİ PLATFORMU OLUŞTURDULAR

Hırdavat sektöründe tüm üreticilere ve tüketicilere e-ticaret yapabilecekleri bir pazaryeri oluşturduklarını aktaran Kulaklı, açıklamalarına şu sözlerle sonlandırdı:

“E-ticaret platformumuzda tüm kullanıcılara imajlı dayanak, birebir gün kargo, ödeme kolaylığı, anında iade garantisi üzere birçok fırsat sunuyoruz. Platformumuzla birlikte ülkemizin hırdavat dalına katkıda bulunan işletmelerin hem muhtaçlıklarını karşılayabileceği hem de satış yapabileceği bir ortam yaratmaktan çok memnunuz. Gelecek devirde daha çok işletmeye ulaşarak hırdavat kesiminin ülke ekonomisindeki hissesini artırmayı hedefliyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort